קידום אתר אינטרנט,יועץ אינטרנט,פרסום אתרים,בניית אתר אינטרנט

מדריך לבניית אתרים + ושיווק באינטרנט

מבוא למדריך:
ראשית, אני מודה לכולכם על שאתם מקדישים מזמנכם לקריאת: מדריך לבניית אתרים + ושיווק באינטרנט.
מדריך זה עוסק באותם היבטים נשכחים של קידום אתרים ובניית אתר אינטרנט בצורה נכונה.
אספתי מידע ממקורות שונים באינטרנט + ניסוי וטעייה ואני עובד באופן מתמיד על שיפור התוצאות של לקוחותיי.
אני כל הזמן תר אחר דרכים נוספות לשיפור התוצאות בקידום אתר במנועי החיפוש.
אני מאמין בעקרונות "דבר נכון" של שיווק באינטרנט.

א - מגלים מחדש את אתר האינטרנט - מהי המשמעות האמיתית של בעלות על אתר אינטרנט?

כיועץ לשיווק באינטרנט אני נפגש עם בעלי אתרים רבים שתרים אחר דרכים לשינוי ושיפור אתרי האינטרנט שלהם.
אני פוגש גם אנשים רבים שרוצים להראות נוכחות ברשת ומעוניינים להקים אתר חדש.
לשניהם יש מכנה משותף, חוסר הבנה או גישה בעייתית.
אני מכנה זאת תפיסה לקויה של המציאות או במילים פשוטות ריחוף , מאחר ולעיתים קרובות יש שוני גדול בין מה שהאינטרנט יכול לעשות עבור עסק מסוים לבין מה שבעל העסק חושב שהאינטרנט יכול לעשות עבורו.
לעיתים קרובות בעלי עסקים מניחים שרכישת כתובת אינטרנט "דומיין", בניית אתר והשקתו באינטרנט, יובילו באופן קסום אלפי אנשים אל האתר שלהם, שיבקרו בו וירכשו את המוצרים המוצעים בו כאילו הגיעו לשוק הצף בתאילנד.

ב - עדיף שתשכחו את המשפט "אם תבנה את האתר הגולשים יבקרו בו".
בעלי עסקים יודעים שהדברים אינם מתרחשים כך בעולם האמיתי, אז מדוע שהעולם המקוון יהיה שונה???

אולי הבום הטכנולוגי "אתרי אינטרנט" שהתרחש לפני שבע עד עשר שנים הוביל לשבר בהבנה או שאולי היה זה התהודה שגרמה לנסיקה המטאורית במחירי המניות של חברות היי טק ובניית אתרים בארץ ובחו"ל.
אני יכול לשמוע את מחשבותיהם של אנשי העסקים מהדהדות במצב הכלכלי של היום "אני חושב שזה יקרה גם עם העסק שלי - בום" - התשובה שלי לכך היא, "טוב, זה לא סביר, אבל עם הזמן תוכלו להגיע לתוצאות לא רעות" עם השקעה שמתאימה לכם בלקדם את העסק שלכם דרך האינטרנט.

הדבר החשוב ביותר כשמתחילים בפרויקט של קידום אתר במנועי חיפוש, הוא להבין שהדבר מצריך מחויבות לטווח ארוך - זה לא סטוצ' ללילה.
שיווק באינטרנט אינו משימה פשוטה ויש להקצות לה מימון מספק.
יש לבצע התאמה ראויה בין מועדי הסיום לבין השינויים הנדרשים - לאורך כל הדרך יידרשו שינויים והתאמות של העיצוב והמערכת.
אני מוצא שחשוב להבהיר סוגיה זו ולבצע תיאום ציפיות מול הלקוח ולקבוע יעדים מציאותיים לטווח הרחוק שיגדירו את הציפיות מהאתר ובאיזה אופן ניתן להגיע ליעדים אלה.
אם כן, מה צריכים להיות היעדים שלכם כשאתם בוחנים את האפשרות לבצע קידום באתר שלכם?
לכולם יש את אותה מטרה. לשפר את דירוג הדפים, להעלות את מספר המבקרים באתר ולבסוף, להעלות את כמות המכירות של המוצר או השירות באמצעות האתר.
בכל מה שנוגע ל- SEO ולהשגת מטרות אלה חשוב שיהיו לכם מספר עקרונות, והעיקרון הראשי שלי הוא, "אתרים טובים מקבלים דירוג טוב ואתרים רעים מקבלים דירוג רע אם בכלל".
ככל שמשתפרת טכנולוגית מנועי החיפוש ויכולת החידוד של תוצאות החיפוש הופך העיקרון הזה ליותר ויותר נכון.
אני מאמין בתוצאות שמגיעים אליהן באמצעות עקרונות ושיטות של תוכן , שקיפות , ונגישות ועניין לגולש המיקוד הוא הגולשים ולא מנועי חיפוש.
מהם אותם עקרונות בקידום אתרים?
ניתן להשוות זאת לעשיית דברים ביושר ובדרך הנכונה, ללא סיכון ובלי "קומבינות".
אז, הקימו אתר טוב עם ייעוץ כמובן , השיגו לו קישורים טובים {לא לבד אנחנו לשירותכם} , צרו תוכן טוב ובעל מידע רב {אנחנו יודעים לכתוב} והמשיכו לעשות זאת כל הזמן {ככה תהיה לנו הכנסה קבועה - ותהיו לקוחות הזהב שלנו} .
כך תהיו בדרך הנכונה לדירוגים טובים באמצעות עקרונות השיווק באינטרנט
מדוע יש לעשות את הדברים על פי "עקרונות השיווק באינטרנט"?
קחו בחשבון שלמנועי החיפוש יש מידה מסוימת של יכולת הבנה, אינטליגנציה מלאכותית.
הם קולטים בקלות אתרים מזוהמים או קישורים לאתרים שאין להם שום רלבנטיות וקישורים צולבים בעייתיים. צריך להיות חכמים לטווח הרחוק ולרצות שהעסק שלכם יצמח באופן אורגני, טבעי.
אם כך, כיצד עלינו להתקדם בשיפור האתר שלכם ולשפר את דירוגו במנועי החיפוש באופן טבעי הרי לשם כך אתם כאן - וגם אנחנו!!!

ג - בואו נעבור יחד על מספר עקרונות שעליכם לדעת בבניית אתר אינטרנט.

1 - כתובות האינטרנט:
כשבוחרים בכתובת אינטרנט (דומיין), יש לבחור בכתובת שיש לה קשר למוצר או לשירות שאותו אתם עומדים לספק ושתהיה פשוטה ככל האפשר.
בבחירה זו יש לשלב גם את שיקולי החברה והמוצר או השירות.
חשוב לשתף בהחלטה את צוות השיווק והבנייה של המוצר, אולם חשוב גם להתייעץ עם מומחי הקידום. חשוב להקצות די זמן לשלב זה ולהחליט בתבונה.
בחרו שם פשוט וקליט, שקל לזכור אותו, אמרו אותו בקול רם וודאו שהאדם הפשוט יכול להבינו.
רבים מאנשי המקצוע בתחום הקידום מאמינים שרכישת כתובת ותיקה, שכבר מצויה ברשת זמן מה, תמנע את השלכתה על ידי גוגל לארגז החול.

2 - מהו אפקט ארגז החול?
מונח זה מתייחס למה שגוגל עושה לאתרים או לכתובות חדשים שאינם מוכרים לו - נוכרים עם תעודה.
במקרים רבים ההשלכה לארגז החול גוזרת על הכתובת החדשה דירוגים הרבה פחות מטובים בתוצאות החיפוש. ללא קשר למאמצי הקידום, ההשלכה מפחיתה את רלבנטיות האתר ואת דירוגו בחיפושים.
אם אתם יכולים להשתמש בכתובת הותיקה שלכם, חשוב שתיקחו זאת בחשבון.
אם תחליטו לרכוש לכם כתובת חדשה, הקפידו שזו תהיה רלבנטית למוצר או לשירות אותו אתם מציעים באתר. ודאו שהכתובת פשוטה, רלבנטית ודומה לשם המוצר. הרלבנטיות צריכה להיות השיקול הראשוני שלכם.

3 - כתובת ספציפית למיקום או כתובת בינלאומית (.com או שמא co.il)?
אישית אני מעדיף .com, בעיקר מפני שהיא פונה לקהל בכל העולם, אולם אם אתם מעדיפים לשמור על כתובת מקומית רצוי שתרכשו גם את הכתובות הדומות ברמות הגבוהות יותר, כלומר - אם רכשתם את הכתובת yourdomain.co.il, רכשו, אם אפשר, גם את yourdomain.com ע"מ להימנע מגניבות מותג או הפרת סימן מסחר אם וקיים.

4 - בחירת חברת אחסון:
המאחסן צריך להיות מהיר, אמין ולספק לכם את כל מה שאתם רוצים וזקוקים לו. עדיף לקבל IP ייחודי.

ושוב, רבים מאנשי המקצוע בתחום הקידום מאמינים שגם לכך עלולה להיות השפעה גורלית על הדירוג של גוגל אולם מניסיוני זה לא תמיד כך.
היו לי אתרים שהגיעו לדירוג גבוה עם
משותף,ואחרים שכאשר העברתי אותם לכתובת IP ייחודית הדירוג שלהם קפץ, כך שלא ברור כיצד IP משפיע על דירוגי גוגל - שנוי במחלוקת.

5 - שיקולי תעבורה:
כשבוחרים חברת אחסנה חשוב לוודא שניתן להרחיב את התכנית שאתה מקבל כך שניתן יהיה להתאים את האתר לעלייה בכמות התנועה.

6 - עיצוב האתר:
ישנם מספר דברים שחשוב להביא בחשבון כשמשנים או מעצבים אתר אינטרנט.

7 - פלאש:
הפלאש מאוד פופולארי בשנים האחרונות ואני מאמין שהוא רכיב חשוב.
זוהי דרך נפלאה להציג מוצרים או שירותים רבים בשטח קטן, לפלאש יש השפעה חזותית אם מבצעים אותו נכון והוא משרה על המבקר באתר אווירה נעימה וידידותית. ואחרי שאמרתי את זה, אני מודה. אני שונא פלאש.
הוא יכול להפוך לסיוט אמיתי בכל הנוגע לקידום במנועי חיפוש.
חשוב שתדעו, מנועי החיפוש אינם יכולים לקרוא פלאש. מנוע החיפוש לא יכול לקרוא את המלל או את התמונות שבתוכו ואינו מסוגל לראות מה יש בתמונות שמוצגות בפלאש.
כשמגיעים לפלאש אני מציע שלא לבנות אתר שכולו פלאש.
אם אתם מעצבים אתר חדש ואתם רוצים להשתמש בפלאש, עשו זאת באזורים שיש להם השפעה רבה על מנת ללכוד את תשומת ליבו של קהל היעד, אולם השתמשו בו בצמצום - כמו באקמול רק שכואב.
חשוב לוודא שכמה שיותר תוכן מילולי (עד למקסימום שעומד בדרך כלל על 200-300 תווים) יופיע בדף בצורת HTML פשוט.

8 - מסגרות:
רבים מאתרי האינטרנט הותיקים עוצבו עם מסגרות. המונח מסגרות מתייחס למצב שבו דף הבית, הדף הראשי, הוא למעשה דף מסגרת שכולל בתוכו מספר דפים.
זה מקשה על מִפתוח {אינדקס} הדפים במנועי החיפוש ורצוי להימנע מכך.
למרות שגוגל כבר ממפתח אתרים ממוסגרים, חשוב לציין שמרבית מנועי החיפוש החשובים האחרים עדיין אינם מסוגלים לעקוב אחרי קישורי המסגרת.
הם רואים רק את הדף הראשון ומתעלמים מכל המסגרות הפנימיות.
זה מהווה בעיה בקידום האתר, מאחר וברוב המקרים הדפים הפנימיים מכילים את מילות המפתח לתוכֶן.
כיום מעצבי אתרים אינם נוהגים להשתמש במסגרות, אולם רצוי להבהיר שאינכם מעוניינים באתר עם מסגרות.

9 - עימוד הדף:
ממחקרים עולה שרובוט הסריקה של גוגל (גוגלבּוֹט) סורק את דפי האינטרנט משמאל לימין ומלמעלה למטה. ולכן, על סמך פיסת מידע זעירה זו אך משמעותית, חשוב למקם את מילות המפתח ואת המידע החשוב ביותר בחלק העליון של הדף ומצד שמאל.
זוהי אמירה כללית שאינה לוקחת בחשבון את עקרונות העיצוב ואת המופע החיצוני.
אבל חשוב לזכור אותה במהלך עימוד הדף.
מקמו את מילות המפתח הרלבנטיות ביותר בצידו השמאלי העליון של הדף.


10 - שפת JavaScript:
זוהי שפה נפוצה בשימוש אצל רבים ממעצבי האתרים המקצועיים, עבור תפריטים, חלונות קופצים, מבזקים ב- וכדומה, איני מציע להשתמש בתפריטי ג'אווהHTML בדפי האתר, אם יש בנמצא תפריטי ג'אווה קטנים רבים שהם בעלי קוד מצומצם - ניחא.
אל תעמיסו את האתר שלכם בג'אווה מה שיקרה הוא יעלה את נפח הדף, את משך זמן הטעינה שלו ומנועי החיפוש אינם יכולים להבין אותו.

11 - גודל התמונות באתר אינטרנט:
הקפידו שהתמונות תהיינה קטנות והשתמשו רק במה שאתם צריכים באמת. זה חיוני לשמירה על יכולת הטעינה החוזרת של הדף ולהבאת המידע אל מסכו של הגולש מהר ככל האפשר – אל נשכח זוהי מלחמה של קליק על העכבר.

12 - לינקים ידידותיים למנועי חיפוש ושמות דפים/ קבצים:
דפים דינאמיים מהווים חסם לדירוג גבוה במנועי החיפוש.
במיוחד כאלה שמסתיימים ב- "?" או ב- "&".באתר דינאמי, המשתנים מועברים URL והדף נוצר באופן לעיתים קרובות מתוך מידע שמצוי במאגר הנתונים, כמו ברבים מאתרי החנויות המקוונות, דפי HTML נורמאליים הם סטאטיים - הם בעלי קוד מוטבע.
דפים עם URL דינאמי קיימים במספר מנועי חיפוש, כמו גוגל ואלטה ויסטה, למרות שבאלטה ויסטה טוענים שהזחלן שלהם אינו יכול לסרוק URL דינאמי, הזחלן מפרש את "?" באין ספור דרכים - חלק מהדפים יכולים ליצור באופן אוטומטי מספר עצום של URL, שלוכד את הזחלן בתוך לולאה אין- סופית.

13 - ככלל, מנועי החיפוש לא "יחבבו" מסמכים ש:
• מכילים "?" או "&".
• מסתיימים באחת מסיומות המסמכים הבאות: .cfm, .asp, .shtml, .php, .stm, .jsp, .cgi, .pl
• אלו יכולים להוביל ליצירת מספר גדול של URL.
על מנת להימנע מסיבוכים, עדיף שתשקלו יצירת דפים סטאטיים כשאפשר, ועדיף עם שימוש במאגר נתונים לעדכון הדפים ולא ליצור דפים שמחליפים תוכן באופן קבוע.

14 - נושאים כלליים:
הנושאים בחלק זה של המאמר אינם נושאי SEO טהורים אבל הם חשובים למטרה הכוללת - העלאת המכירות. קראו את הדברים, חשבו עליהם, התייעצו עם המעצב/ת שלכם ועם צוות השיווק.
קבלו החלטות מושכלות בנושאים אלה כשאתם חושבים על קהל היעד לכם ועל מטרות האתר שלכם.

15 - גודל המסך:
65% מכלל המסכים בעולם פועלים ברזולוציה של 1024x768.
13% נוספים פועלים ברזולוציה של 800x600, 20% פועלים ברזולוציות גבוהות יותר , אין מידע לגבי 2% הנותרים - משולש ברמודה.
זה משפיע על אופן העיצוב - בוודאי.
אני מציע תמיד לעצב עבור המשתמש בעל הרזולוציה הנמוכה ביותר, אולם לעיתים קרובות רזולוציה של 800x600 מגבילה מאד ולכן אני נוטה להמליץ על רזולוציות מעט גבוהות יותר 1024x768.
רזולוציות לא גבוהות מספיקות בשביל לעצבן את משתמשי 800x600 ולהביא אותם "לנטוש" את אתרכם אבל ניתן להתאים היום אתר אינטרנט בכל סוגי הרזולוציות כדאי שיראו טוב גם במסכים גדולים יותר. אני מבצעים שקלול של משתמשי היעד שלנו וכמות התוכן המיועדת ומוצאים איזון טוב בין השניים.
אני בדרך כלל ממליץ עבור רזולוציה של 1000x620 שנותנת תוצאה טובה גם למשתמשי 1024x768 שיכולים לראות כך את הסרגלים של הדפדפן ושל חלונות.

16 - צבעים ונושאים:
אחד מההיבטים החשובים ביותר של שיווק ומכירות הוא צבע. לצבעים יש משמעויות שונות, ממש כמו למילים.
• זהב הוא צבע שמסמל עושר ושפע.
• לבן הוא צבע שמסמל טוהר, תמימות וניקיון.
• ורוד הוא צבע שמסמל נשיות ורכות.
• ירוק הוא צבע שמסמל טבע ורעננות
• אדום הוא צבע שמסמל סכנה ולחץ.
• כחול הוא צבע שמסמל רוגע, אינטליגנציה. מרבית האנשים ברחבי העולם מעדיפים את הצבע הכחול. לעיתים קרובות הצבע מסמל "אמון".

השימוש בצבע מקבע תדמית מסוימת והוא נפוץ בקהילת השיווק ועדיין, כשמבקרים באתרים של חברות לקידום אתרים לא נראה שלצבע יש תפקיד כלשהוא בקידום האתר שלהם עצמם.
והרי חלק מהצבעים שמצאתי באתרי חברות המתמחות ב- SEO:
• תכלת, צבע שמרמז על חולשה.
• אדום, צבע שמשמעותו סכנה.
• כתום, שמרמז על קלות ראש. כתום הוא אחד הצבעים הפחות אהובים באמריקה {לידע כללי}
• בארץ הצבע האהוב הוא ירוק "$".


למרות שבחירת צבע אינה קשורה ל- SEO אני רואה בה גורם חשוב ביותר למה שאנו מנסים להשיג באמצעות SEO – מכירה של יותר מוצרים ויצירת נאמנות צרכנית כלפי החברה שלכם - הלקוח שלנו.
עליכם לשקול ברצינות ביצוע של מחקר צבע.
אני מציע לכם ללמוד את הצרכנים שלכם, לסקור בחירות צבע שונות ואת הקשר שלהן למוצר אותו הן מייצגות ולהחליט באופן מושכל.
אם אתם בספק, אני מציע לדבוק בבחירה הבטוחה ביותר, צבעים מקובלים בעיצובים נעימים לעין.

פורמט Gif ללוגו ו- jpg טיפ:
חשוב להשתמש בפורמט Gif בלוגו וברקע ובפורמט jpg לתמונות באתר שלכם.
זה יסייע להפחתת הגודל וישפר את בהירותו הכוללת של האתר.


17 - דפדפן - "אוי א ברוכ" האתר עקום:
חשוב לוודא שאתר האינטרנט שלכם פועל באקספלורר, פיירפוקס ובאופרה והיום גם כרום של "אבא" גוגל.
בדיקה של דפדפנים נוספים יכולה אף היא להוות יתרון, אולם ארבעת אלו הם הדפדפנים העיקריים בהם משתמשים גולשי האינטרנט כיום (2009). איני חושב שיש טעם שאצטט נתונים סטטיסטיים על פילוח דפדפנים באוכלוסיה מפני שאתם צריכים שהאתר שלכם יעבוד בכולם.
המתאם בין דפדפנים W3C מושלם למטרה זו.
וכך, הגענו לסוף החלק הראשון של המדריך לבניית אתרים ושיווק באינטרנט. ישנם נושאים רבים שיש להביא בחשבון כשמעצבים אתר או בונים אותו על מנת להפכו לידידותי יותר לשיווק באינטרנט, וברור שנותרו שיווק באינטרנט כאן לי עוד מה לספר בנושא שיווק באינטרנט

איך משווקים אתר

 








קידום אתר אינטרנט,יועץ אינטרנט,פרסום אתרים,בניית אתר אינטרנט